FOLLOW ME

April 23, 2010

Sedey + Sentap + OuTttt

Ya Allah, Ya Tuhanku. Sabarkan Aku, Kuatkan hati aku, jiwa aku. Lama sudah aku bertahan, macam-macam telah kau duga aku. Aku hanyalah manusia biasa. Ada masanya aku cuba bertahan, terima dan redha aja dengan semua ujianMU. memang tidak seberat mana, memang tidak seserius mana. Tetapi Sebagai manusia, kita ada had limitnya. Jangan asik dipijak kepala. Aduhai. Inikah pegakhirannya, setelah bersama2 memeriahkan ‘komuniti’ tu?..Inikah yang aku kena buat?. Inikah yang sepatutnya aku lakukan? Pelbagai cerita telah ku dengar, digosip, .. biasalah! manusia, mana leh tgk orang lain senang dengan orang lain… sedih aku dibuatnya.

SALAHKAH AKU?.
Aku hanya menegur perkara yang aku rasakan tidak betul,tidak wajar, tidak logik. Salahkah aku?. Kalau begitu, tak perlulah berkomuniti jika tidak boleh ditegur. Susahnya aku rasa. Since memula aku juin komuniti tu, aku dah nampak, komuniti tu takleh ‘dicuit’. Ada je nak melenting. Even isu kecik. Bukan aku nak kata aku bagus! Tado manusia yang perfect! Kamon la guys, sume dah besar panjang. No need nak sound2 belakang. Jumpa nape tanak tanya?. Aku tegur ko.. ko wat tatau. Dalam’komuniti’ bukan main membalas. Alahai… Fed-up ngan lemas la. AKu bukan jenis nak sound2 belakang ni. hmmm.. Pening pk. Bak kata zairy,’alah kak, tak yah pk’ .. yer dik memang kalo leh tanak pk.. manusia tetap akan berfikir. Negatif and positif datang dari kita juga…


Erm.. So.. aku ambil keputusan, yang aku rasa betul KOT. Aku nak tarik diri dari sertai komuniti. BEBAS! aku BEBAS bersuara. BEBAS lantunkan pendapat. Dan hati aku tak sakit.. hmm..Aku ni teruk sangat ke?.. sampaikan setiap statement aku mengundang ‘marah’ ahli lain?……entahla…. Klu aku silap, aku minta maaf. Yang penting now aku FREE.

Aku turun latihan semalam pun sebab semangat nak sertai korang dis Saturday, klu tak, tadelah aku nak turun.. Baik tunggu jek weekend training ngan Huby kat Banting. , Baik aku lepak uma, layan anak aku wat homework.. Sian anak aku.., balik kol 12, sok pagi2 mahu bangun. Sebab ape? dah janji ngan kawan2 nak trun. Aku turun la training. Lagipun, memang minat memboling kan??

…hmm.. Pastu, ni pulak yang aku terima pagi-pagi Jumaat ni.. Sadis nya rasa. Korang lelaki, mungkin tak sesentap aku. Korang leh la cakap ‘ abaikan’, ‘jangan layan’ ‘wat tatau’.. aku bukan ‘muke salesman’ atau ‘muke tembok’ buat tak malu selamber badak jek nak juin korang. Apehal aku rasa sensitip sngat ni. Kamon ajulaa.. Mana-mana pun leh dapat kawan, leh dapat tournament. Bercampur jek dengan sapepun. Yang penting, be ur own self. Jangan tak setuju,kata setuju, ade FAHAM ajulaa?….. huhu..


Aku pun tatau la apa yang aku luahkan ni, aku memang rasa serabut. Serabut kepala otak aku nak pk kan perihal nie. Ada yang meletop tak tentu pasal, ada yang sentap bukan main, ada yang wat dunno, ada yang itu ada yang ini. Baik aku blah jek la. Senang.. tado sapelagik nak bikin korang berangin… kan kan kan?..

Game Sabtu nie?.. hmm 80% aku tak juin. Sebab ape?.. aku jek la yang tahu, Tgklah caner. Apa korang rasa klu orang lain jumpa korang, ’stare’ korang semacam?, pandang tak puas hati?… Aku ni cam ganas.. nama pun perempuan, m sensitif, too sensitif.. sorila.. hmm. jumpa korang di luar sana… ok.

Mak aku pesan, biaQ pi la orang lain nak wat pe kat hang, hang sabaQ naaa banyak2… Dalam dunia ni banyak rintangan, jadi diri kamu aja noo….huhuhu yer mak!!
Selamat Maju Jaya..dalam sukan Berprestij nie.,

“when m say NO! the answer is NO!! definetly NOO!!


0 comments:

 

. Template by Ipietoon Cute Blog Design