FOLLOW ME

April 23, 2010

FiTraH MaNUsia

Aku pk dan masih berfikir. Manusia ni ada macam-macam perangai. Nama pun manusia, banyak fitrah yang berbeza-beza. Ada yang baik, ramah, sopan, eksyen, sombong, bongkak… Kenapa ? . Mungkin Allah sedang menguji.
Contohnya :


Nak beli rumah :
>Aku tak main la beli umah, 160k, aku klu nak beli, beli 2-3 ratus k. Baru berbaloi sedap nak duduk. (Fitrah eksyen ni)

Kawan A nak beli kete , si B cakap.. kete XX?.. aku tak mainlah kete XX, aku nak balik kg payah.. lembab naik bukit la ape la… last2?? Si B beli juga kete XX tuh.. So?……….. manusia ape ni?

Mempergunakan rakan lain selagi boleh. Jika da kepentingan, kamu akan jadi insan pertama yang dia akan sokong dan bantu. Jika tiada kepentingan, ko nak tergolek ke nak ape ke kat depan mata dia.. ada dia kisah?

Jenis nak berlumba2 dan nak berlawan2 dengan rakan sendiri. Persaingan tidak sihat! … A beli umah kecik, ko beli lagi besar, A beli TV ko beli TV, A buat kabinet dapur, ko pun buat. adeh! serabutnya rasa..

Macam-macam lagi aku nak storykan. Ni fitrah manusia yang tak masuk akal bagi aku. Bukan aku cerita 0. Sume aku lalui.. kesimpulannya, bersabarlah pada sesiapa yang terjumpa golongan macam ni. Dia takkan sedar yang dia telah menyakiti hati orang lain. Yang dia tahu, orang lain salu sakitkan ati dia.. so.. IGNORE je. Biar dia dalam dunianya sendiri… Apa kita nak pening2. Dah tahu perangai dia camtu.. so?……… Sendiri tanak berubah, sendiri mau ingat. Just be ur self
.

0 comments:

 

. Template by Ipietoon Cute Blog Design