NUFFNANG

FOLLOW ME

Attitude + Jaga Ati + emosiOnaL

Friday, April 23, 2010 0 Comments A+ a-


Hmm.. panas! panas! panas!..
alahai.. tak faham aku. Nape la tempat memula kukenali dulu tak seindah dulu, tak semeriah dulu, tak seakrab dulu?.. hampir 2 tahun aku kenali ahli² kelab boling ni. Ada yang ramah, Ada yang gile² [bukan gile]., ada yang sombong, ada yang perasan terer, ada yang sengal, ada yang jiwa lembut hmmmm. lantak la kan. tu perangai masing². TETAPI, sebagai 1 kelab boling yang aku tahu agak masyur nie, sepatutnya menjaga hubungan baik sesama rakan kelab. Bukan menjatuhkan satu sama lain. ukan menuduh 1 sama lain.
Klu aku nak story, banyak hati aku terguris, tapi atas nasihat kawan² dan adik², aku abaikan.. sebab ape? sebab nak jaga hati kawan² lain. Haih! letey camni…
KETIDAKSEFAHAMAN , EGO dan TERLALU LEMBUT HATI
pada pandangan aku selaku ahli yang tak baru n tak lama ni, kelab ni dah bagus, sume xtvt dibuat bersama². Ada xtvt jalan², riadah, karaoke, hmm.. jalan² g wedding kawan². Da ok da sume tuh. Tapi tulah.. Dalam serangkai petai, pasti ada yang tak elok. Dan begitu jugalah dengan komuniti / kelab. Si penghulu kena bijak main peranan. Bukan nak kata penghulu yang ada tak bijak, tapi kurang ketegasan. Bila berlaku perkara camni, orang mudah² jek nak kondem itu ini, nak minta itu ini…

BAB ATTITUDE
Apapun yang kita wat dalam dunia ni, mesti diikuti, didahului dengan attitude! baik attitude kiter, baik lah jalan kiter. Buruk attitude kiter, buruk la perangai kiter. Jangan mudah dengar cakap orang, satu komuniti, 1 kepala, 1 kepala mahu handle bape ratus kepala? larat kew?… jadi jangan nak jaga hati certain² orang. Jaga hati semua orang termasuk hati sendiri. Bila hati sendiri ‘kaco’ mulalah nak emosi sana sini.
Aku rasa sangat rugi kalau berterusan begini. Komuniti yang ada dah cukup bagus. Cuma perlu perbaiki dari segi pengurusan, penerimaan pendapat, cadangan dan lain². Jangan kerana perangai 2-3 orang, komuniti ni bakal hilang ramai ahli. Itu mungkin berlaku!
Hmm.. kisah hot yang berlaku baru jap tadi ttg lane. Tempahan lane. Apa nak susah?.. aku cuma bagi pendapat, bagilah komitmen pada yang ‘tukang tempah’ . sian la dier… Memang nak tempah tak susah! tapi nak menjawab tu payah! korang best la.. datang berlenggang, masuk lane… pastu balik….. bukan nak ungkit. tapi TOLONGLAH pk bagi pihak kawan lain. Klu sayangkan komuniti, jangan bersikap Angkuh. Sama² bantu n jangan terlalu sensetifffffffffffff……..

HOLA!! gile panjang aku komen… hahaha, hanya pendapat aku! komuniti ape? lu pk lah sendiri…
thanX genk yang sekepala ngan aku.. korang memang best n layanssss , aku nak balik g masak , pastu out g boling..